Redats 04-02-11, Indikátor povolenia matíc Checklink, 32 mm, Ø 35 mm

Kód: 04-02-11
€2,30 €1,90 bez DPH
Skladom (>5 ks)
Môžeme doručiť do:
3.4.2024
Možnosti doručenia
  • indikátor povolenia matíc Checklink
  • lacný a jednoduchý spôsob na zvýšenie bezpečnosti

Detailné informácie

Podrobný popis

  • indikátor Checklink je systémom dvoch indikátorov Checkpoint spojených pružným pásom, ktorý sa natiahne, keď sa jedna z matíc pohybuje, čo dáva jasný signál o vzniku vôle
  • ďalšou výhodou indikátora Checklink je blokovanie už uvoľnenej matice proti ďalšiemu uvoľneniu a nakoniec úplnému odskrutkovaniu
  • jasnožltá farba na seba okamžite upozorní a uľahčí hľadanie chybných spojení
  • lacný a jednoduchý spôsob na zvýšenie bezpečnosti na cestách
  • veľkosť na kľúč: 32 mm
  • priemer: 35 mm

Ako to funguje?

  • po utiahnutí matíc správnym uťahovacím momentom jednoducho nasuňte indikátor na susedné matice kolies
  • aj ten najmenší pohyb matice je signalizovaný roztiahnutím alebo ohnutím spojovacej pásky, ktorá je dobre viditeľná
  • teraz už ostáva len obísť vozidlo, kým sa vydáte na cestu, a uistiť sa, že koleso je správne utiahnuté

Ďalšie výhody používania Checklink

  • indikátory môžu signalizovať rôzne typy abnormalít v činnosti bŕzd, ložísk alebo nábojov, ktoré majú za následok extrémne vysokú teplotu koncentrovanú v strede kolesa
  • teplo sa tiež prenáša na upevňovacie skrutky a potom na matice, čo zase spôsobí zvlnenie hrotov indikátora, čo je ľahko pozorovateľné a umožňuje včas reagovať a vyhnúť sa ďalšiemu poškodeniu
  • tento efekt je dosiahnutý použitím špeciálnej zmesi polymérov, ktoré reagujú na dostatočne vysokú teplotu

Prečo Checklink?

  • indikátor Checklink nie je obyčajný plast, s ktorým sa môžeme stretnúť každý deň, ale ide o kompozitnú zmes vybranú tak, aby poskytovala ako veľkú pevnosť a tuhosť, tak odolnosť proti rôznym poveternostným podmienkam bez straty flexibility, vďaka čomu vám indikátory Checklink umožňujú:
    • jednoduchú montáž na maticu a zároveň uistenie, že po nasadení nepovolia alebo nespadnú za jazdy  
    • viacnásobné použitie bez obáv z ohýbania, uvoľnenia zúbkovaného ráfika alebo rozbitia materiálu

Odkiaľ pochádza vôľa v maticiach/čapoch?
Medzi najčastejšie dôvody spomínané inšpektormi cestnej dopravy patria:

  • príliš slabé utiahnutie, t. j. použitie príliš malého točivého momentu
  • skrútené kolíky, t. j. utiahnutie príliš veľkou silou
    (populárne u niektorých vodičov, a dokonca aj servisných technikov, táto metóda v skutočnosti skôr znižuje, než zvyšuje kontaktnú silu natiahnutia vinutia matice alebo závitu nad jeho menovitú silu - zvlášť, ak ide o opakovaný postup)
  • rýchla zmena teplôt (oboma smermi)
    (napríklad kolesá boli namontované v teplej dielni a potom vozidlo ide na parkovisko v mrazivý deň alebo v noci mrzlo a denné teploty boli oveľa vyššie - pod vplyvom „zmrštenia“ alebo pri „natiahnutí“ materiálu dôjde k strate upínacej sily)
  • poškodené, opotrebované alebo znečistené závity, alebo zakrivené montážne otvory
    (hrdza, špina, piesok alebo kovové triesky - akákoľvek kontaminácia, ktorá sa dostane na závit alebo medzi maticu a koleso, naruší moment, pretože na prekonanie tejto sily sa použije určitá časť sily trenia a nie skutočný tlak matice)

Ako môže jedna uvoľnená matica spôsobiť odtrhnutie kolesa?

  • jeden uvoľnený kolík vytvára dominový efekt
  • všetky zvislé, odstredivé a bočné sily, ako aj vibrácie a rázy sú teraz nerovnomerne rozložené na zvyšné skrutky, hlavne na susedné skrutky, ktoré tým podliehajú a uvoľňujú sa pri podstatne nižšom namáhaní
  • k ohnutiu alebo zlomeniu skrutky, a tým k posunutiu kolesa vzhľadom na náboj stačí len niekoľko uvoľnených matíc
  • od tohto momentu stačí len málo pre dodatočné bočné sily, aby došlo k únave materiálu kolíkov a matíc, čo má za následok náhle oddelenie kolesa

To sa ma netýka...

  • aj keď na Slovensku nie sú podrobné štatistiky nehôd ťažkých nákladných vozidiel, nehody spôsobené odpadnutím kolesa sú časté v USA, kde štúdie naznačujú, že dochádza k 40 až 60 nekontrolovaným odpadnutiam kolies za týždeň, pričom 20 z nich spôsobilo vážne nehody - 50 % z nich je spôsobených uvoľnenými maticami 
  • niet teda pochýb o tom, že nedostatočné systematické ovládanie uťahovania kolies spôsobuje skutočné nebezpečenstvo na cestách 

Dodatočné parametre

Kategória: Náradie pre pneuservis
hmotnost: 0,1

Buďte prvý, kto napíše príspevok k tejto položke.

Nevypĺňajte toto pole: